JellyPages.com

Monday, January 11, 2010

~Anugerah Juara Lagu 24~

Salam allz,

Kali nih saya nak post pasal Anugerah Juara lagu...saya tengok anugerah nih kat dalam bilik TV kat kampus... so, paham2 jer la mcm mana kan.. Astro ader tp rosak lak...first persembahan iaitu persembahan pembukaan jer dah xdpt nak nengok dgn baik sebab skrin mengikut rentak lagu yang dinyayikan oleh Dato' Siti ngan lan & the typewriter tuh... skrin nyer turun naik mengikut rentak lagu n menyebabkan kpale kami yang tengok pown terhangguk hangguk n pening... tapi lama-kelamaan die ok tp xclear la... bersyukur jer ngan apa yang ada....huhu

So, pendapat saya tentang AJL 24 nih memang best n setiap kali artis wat persembahan, saya terpaksa berhenti daripada menyulam (siap bawak sulaman nih takut boring...eehheh) untuk tengok persembahan diorang. K, saya akan senaraikan apa yang saya suke dalam AJL kali nih:

I like:
  1. Pengacara iaitu Ally Iskandar, Faizal Ismail ngan Cheryl Samad memang gandingan yang best n lawak yang dikeluarkan tuh tanpa diduga.... harap2 akan datang pengacara yang sama lagik la yer.


Persembahan Best bagi saya malam nih adalah (bukan rating tau, ikut maner yang tringat dulu, tulis dulu):
  1. Stacy- Pakai Buang (suke tngok die menari)
  2. Aizat- Pergi ( suke part entry die yang wat alunan suara india tuh...da mcm kat bollywood lak rase)
  3. persembahan pembukaan Dato' Siti ngan Lan & the typewriter
  4. Hujan (ske tengok mase tetibe ader dua orang berjoget kat depan tuh pastu vokalis hujan buat muke mcm blur jer pasal tuh, siap angkat bahu kat guitarist kat sbelah...pastu tetibe makin ramai...tatau la memang dirancang ke x bende tuh tp nampak mcm dirancang sebab diorang joget serentak jer)
  5. Yuna-Dan Sebenarnya (best mase entry die)
  6. Aizat- Kau Aku (nampak comel sangat ngan bebudak tuh sume n aizat nampak enjoy jer nyanyi ngan bebudak tuh sume)
  7. Persembahan penutup ( walaupun sempat tengok part jeffrydin nyanyi jer tapi nampak mcm best jer)

Fashion artis yang disukai:
  1. Azizah Ariffin
  2. Alyah (masa persembahan)
  3. Faizal Tahir (Smart)
  4. Dato' Siti (Persembahan Pembukaan,bling bling@ meghelik)

Yang tak bestnye..
  1. tetibe lak tergendala rancangan tengah Jeffrydin nyanyi.
  2. Misha Omar mcm xslesa ngan baju persembahan die jer. mase memule die nyanyi die jalan mcm xbetul jer pasal baju tuh kot...


Keputusan Anugerah Juara Lagu 24:

Vokal Terbaik
Black- Aku Rindu Sayang Kamu( memang best vokal die nih)

Persembahan Terbaik
Aizat- Kau Aku

Tempat Ke-3
Faizal Tahir- Bencinta

Tempat Ke-2
Yuna- Dan Sebenarnya

Juara
Aizat- Pergi (sangat patut menang sebab lagu n liriknyer sangat best, i like...ehehe)

Overall, sangat best n berbaloi untuk dilihat. Sulaman pon saya wat ble time iklan jer... time pengacara die cakap pown xsulam sebab diorang best...ehehe

p/s:
korunk nak tau tak lepas jer rancangan tergendala, tv kat bilik tv kami terus rosak n saya tros berlari ke bilik n dengar melalui hot fm keputusannya.. ok la jugak cume terkilan xleh tgk kat tv...huhuh


ok sampai sini jer... bye...


No comments: