JellyPages.com

Wednesday, June 1, 2011

~Tiada IbuBapa, Tiadalah Kita~

Salam kepada semua pembaca,
Dah lame giler xupdate blog nih. tp tetiba pulak terpanggil untuk mengepos satu topik yang sangat penting tetapi ader sesetengah orang xhargainya. Topik aper? Pasai family....
Facebook mmg satu tempat utk share banyak bende, tapi kekadang tu ader gak bende2 yang biler kiter baca mcm nak ckp camnih jer:
"HELLO, BENDE CAMTUH POWN KO NAK BGTAU SUME ORANG KER, PASAI FAMILY SENDIRI KOT"

Bukannya apa, just nak highlight kat cni, xkan kiter xpuas ati ngan family sendiri pown nak update kat fb. pastu orang yg komen lak leh sokong... adoiyai... dimanakah kesensitifan anda.. takdak mak ayah, xdak la kiter lahir kat dunia nih.. 

lagik satu, mak ayah kiter bagi nasihat sebab diorg lebih banyak tau apa yang berlaku kat dunia realiti nih.. orang kate "mereka lebih banyak makan garam daripada kita". Jadi, apa yang dinasihatkan oleh mereka tuh sila lah terima dengan baik. memang dalam usia yang remaja nih asik nak memberontak jer, xleh terima pakai banyak nasihat yang diberi oleh mak ayah. dalam masa terdekat nih memang u olls xkan nampak kesan daripada nasihat yang diberi tuh. Tapi suatu hari nanti u olls akan keluarkan ayat camnih "Patutla mak ayah aku pesan mcm tu dulu, ader sebabnya"... atau camnih " kalau mak ayah aku xbg nasihat kat aku dulu, mesti aku jadik teruk"... bende2 nih sume berlaku juga pada saya.. skang saya da nampak kesan daripada didikan mak abah bg pada saya dulu. 

So, please la, xperlu kutuk2 mak ayah sendiri kat orang lain n umum kat fb plak biar semua orang tau... sangat tidak sesuai.. kemungkinan 2 perkara akan berlaku iaitu, anda akan dianggap anak yang xbaik sbb kutuk mak ayah sendiri atau sesetengah kwn2 kamu akan setuju ngan kamu. 

SAYANGILAH KELUARGA KAMU. TANPA MEREKA TIADALAH KAMU DI DUNIA INI. SEGALA PESANAN DAN NASIHAT SERTA LARANGAN YANG DIBERIKAN ADALAH UNTUK KEBAIKAN, BUKAN UNTUK MEMUDARATKAN KAMU. 


LASTLY, RENUNG2KAN DAN SELAMAT BERAMAL.

I LOVE MY FAMILY. 
THANKS MAK ABAH BESARKAN KAMI ADIK BERADIK DENGAN BAIK :D


No comments: