skip to main |
skip to sidebar
salam, nomie tulis nih pada jam 2.34 pagi hari ahad bersamaan 3 januari 2010. tetibe lak rase mcm nak tulis pasal nih sebab tetibe tertengok gambar2 waktu sekolah yang ada dalam album facebook zara.pastu leh rasa sedih n rindu lak kat sume member n cikgu2...
SEKOLAH TADIKA KEMAS SKUDAI KIRImase tadika nih xla ingat sangat nama kawan2... maklumla mase tuh budak2 lagik.. nama yang nomie ingat bape orang jerpun... antaranya suria, am (nomie minat kat die mase zaman tadika dulu sbb tuh ingat), fiza kadir (selalu pi umah die main anak patung same2.)
SEKOLAH KEBANGSAAN KAMPUNG MAJU JAYAnomie masuk sekolah nih mase darjah 3 sebab nomie baru pindah kat situ n sblm tuh sekolah kat bandar baru uda..banyakkenangan kat sekolah nih.. antaranya join pertandingan bola tampar peringkat zon, kutip derma utk wat pembedahan nomie (thanks sume yang menderma),kenangan masa kelas malam yang dbuat utk exam UPSR, join kumpulan boria utk hari perpisahan dengan cikgu tahir, join kumpulan nasyid, n mcm2 lagik... nomie ingat mase nih nomie pakai tudung da mcm nak tutup mata dah... pastu kenangan masa cikgu praktikal datang iaitu yang plaing xleh lupe cikgu power rangers yang hemsem tuh...ehehe.. ingat lagik setiap kali cikgu2 praktikal nak abih praktikal jer mesti kiteorang akan hantar buku utk cikgu2 tuh tulis biodata...heheyang paling xleh lupa, dapat berkenalan ngan kawan2 iaitu zarina, zamilah, fiza, farah, ayu, azlinda, zura yunos, siti noor azura, afdhal, syahman, acoi, matta, azliana, aslinda, mursyeeda, aishah, zamani, omar, anuar, nasir, saizal, ridwann ramai lagi... cikgu2 yang pernah mengajar nomie kat skolah ni lak cikgu daud, cikgu zaiton, cikgu hasbullah, cikgu sitara, cikgu hisham, cikgu hashim, cikgu jaafar, cikgu subhagan n ramai lagik.
SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN KEMPASmasuk sekolah menengah kempas nih masa tahun 1998. Kenangan:1. Bentuk kumpulan JAB pada 13/04/1998 bermula dengan 6 orang2. Kumpulan JAB bertambah menjadi 10 org dan bayani keluar daripada kumpulan JAB (zilla, adlina, zura, wan, zamilah, zarina, zara, salizah, fiza dan maryam)3. leh dikatakan 90% geng JAB adalah librarian4. JAB selalu wat meeting kat library5. Konflik dalam JAB6. Karaoke di rumah adlina7. jamuan tahunan JAB n bertukar hadiah8. Join koir yang diketuai cikgu yeoh li ann9. Masuk kuiz pengetahuan am..JAB pecah kepada beberapa kumpulan10. Masuk pertandingan syair dengan fiza11...sedih berpisah dengan cikgu mariam12. masuk pertandingan tilawah alquran sebab teman mariam13. kumpulan JAB jadik nur firdaus utk masuk pertandingan nasyid n dapat jadik johan (berebut jadik solo)14. Buat novel tentang JAB tapi da taktau bukunyer kemana.15. masuk team bola jaring wakil kelas dengan fiza.16. pernah kne rotan sebab berlari kat koridor17. masuk kelas kejuruteraan yang ada ramai geng giler2 n sporting18. banyak kali menang kelas paling ceria sampai kne dikeluarkan daripada senarai sebab asik menang jer.19. buat mural utk hari merdeka kat kelas n menang lagik..20.mcm2 lagik n tak tertulis kat cni.kawan2 masa sekolah kempas:wan, baizura, zamilah, zarina, zara, mariam, fiza, adlina,salizah, usop, johari, fakrulradzi, farah, azlinda, oja, fadhli,huda, nurul huda, rohani, najwa, musliha,liza, wanie, yusri, aishah isa, aishah ismail, pei leng, kamal, mursyeeda, afdhal, acoi, n ramai lagikcikgu2 masa sekolah kempas nih lak:cikgu ghani, cikgu fauziah, cikgu rogayah, cikgu maizura, cikgu shida, cikgu arfizah, cikgu hatta, cikgu yeoh lee ann, cikgu shazril, cikgu usha rani, cikgu rahman, cikgu razana, cikgu ng, cikgu syazanawati, cikgu norsiah, cikgu faridah, cikgu mariam, dan lain2
SEKOLAH MENENGAH AMINUDDIN BAKImula masuk cni utk form 6.Kenangan1. duduk kat bilik wawasan selalu pasang cd n tgk tv sebab xdak cikgu mengajar2. buat persembahan zapin kat hotel hyatt utk pembukaan dinner form 63. buat persembahan tarian utk jamuan librarian4. pegi cameron highland 5. pegi tanjung resang6. pi tempat yang ada 7 keajaiban dunia tuh kat jb (xingat la nama nyer) ngan cikgu lin n geng2 ajk library.7. setiap kali kelas geog cabut pi library ngan member sampai kne tangkap ngan cikgu aziz.8. joget ngan sya kat dalam kelas.9. n mcm2 lagikkwn2:sya, niza, azie, fitriyanti, shazra, kak yan, salizah, sharul, nyot, arif, mathe, gek, fadli khamis, fadhli, musliha, janipah, ridwan, azam, syakirin, pejal, azlinda, vara, tamil, n ramai lagik.cikgu2:cikgu elango, cikgu aziz, cikgu hashimah, cikgu ann jacqueline, cikgu jamaliah, cikgu manja, cikgu norzila(cikgu disiplin), n ramai lagik.UNIVERSITI SAINS MALAYSIA (DEGREE)kenangan1. rajin merayap dengan geng2 nurul (air terjun, tesco, round penang, teluk tempoyak n mcm2 tempat lg)2. rajin merayap ngan tijah n 5rus n azie (bukit bendera, kek lok si, tmn rama2 dll)3. praktikal kat JKM, kat belia n sukan.4. dinner indah kembara5. buat projek kat PDK kluang6. dok kat umah tjah utk praktikal7. jamuan penghargaan utk social work n wat chicken dance.8. APASWE conference9. pi langkawi ngan sume social work10. pi sungai siput utk program motivasi yang kami anjurkan11.lepak kat tasik12. wat assignment prof amir same2 n bergilir2 tido..13. pi ikut mpp ke unimap14. konvokesyen kami semua15.n byk lagikkawan2tjah, 5rus, azie, syima, ida, gee, ina, odi, ustat, en suaid, en abzuril, en. mat, hj mat, kak asmah, farah, ridwan, nurul, ummi, mahani, wan, salmi, cik sal, cik rai, akmal, yusmaizazila, ita, yusri, saleha, MJ, akma, yana, n semua dak social work n lain2.LecturerDr ismail, dr azlinda, dr zul, dr angeline, dr noriah, dr affendi, dr prema, dr reevany, dr ong beng kok, prof amir, dr zaini, dr sundra, dr intan dan lain2UNIVERSITI SAINS MALAYSIA (MASTER)kenangan1. pi bukit merah2. pi kuala sepetang.3. round island4 naik bas free ngan menic5. masak2 kat bilik mase valentine day.6. memeriahkan blok dengan suara kiter sume iaitu jerit dari bilik masing2 utk panggil.7. beli komik n yana rajin pinjam...ehehe8. kalau boring pi bilik jiran, kalau jiran boring datang bilik kiter.9. skodeng orang n dengki orang yang diskodeng tuh ngan jirus air, amik gambar n mcm2 lagik10. pi join program dengan PDK yang fatin ajak11. praktikal kat spital penang12. konvo yana n the geng13. CSWE symposium jadik rappotouer dan lain2kawan2akma, yana, menic, fatin, ustat, ahadina, en abzuril, rauf, lin, min, norlecturer:Dr ismail, dr azlinda, dr noriah, dr adi, dr angelineFROM ME utk kawan2:sori kalau ada nama yang tak tertulis sebab kadang2 xteringat waktu nak menulis nih.i really miss u alltatau ble leh jumpe korunk sume lagikFROM ME UTK CIKGU N LECTURER:miintak maaf jugak kalau ada nama yang tertinggal..huhuhuthanks sebab banyak bagi tunjuk ajar pada nomie selama ni. Doakan nomie/zilla dapat kije yang baik k pasnih...kalau nak jumpe tuh contact2 la k... rindu sgt2 kat sume kawan2 n cikgu2...sampai tak terkata...mcm nak nangis pown ader gak nih...huhuhuokla skang da pukul 3.53 pagi..so sampai sini jer k... "kenangan dan jasa yang ditaburkan tidak mungkin dilupakan. love u alls"salam.
salam allz,
hari nih nomie baru balik daripada umah kawan nomie di kuala ketil, kedah. 2minggu nomie dok kat umah die...so, nak citer la sket antara citer2 menarik sepanjang nomie berada kat umah family cik yana nih. paling xleh lupe, hari pertama nomie datang ke umah yana. umah yana kebanjiran disebabkan sinki sedang diperbaiki.. air laju jer masuk ke bahagian tengah umah yana daripada dapur.. so, kami sume berusaha menyekat air tuh daripada terus ke bahagian depan rumah. bau mmg xleh kata la... tahan jer... tp nomie ok jer.. so, boleh dikatakan semua kain buruk dikeluarkan untuk mengelap air tersebut daripada terus ke bhgn depan rumah yana. cube bayangkan air cepat jer kuar... nomie, yana, makcik lin( mak yana) berusaha mengelap dan memerah air tuh ke dalam baldi... mmg xleh la nak cepat2... dengan sapu air tuh gune penyapu lidi n segala penyapu yang ada supaya tak terus melarat... tapi akhirnya kami berjaya jugak membersihkan segala kebanjiran itu. tapi mmg take time la.. berjam jam kami buat.. something yang nomie xleh lupe mase nih adalah nomie merupakan orang yang pertama tergelincir kat situ.. kat depan sume family yana plak tu jatuh terduduk... segan gler tp kontrol2...hehhe... pastu anak sdare yana, seri, orang kedua jatuh n amirul orang ketiga jatuh...
pastu hari kedua, berita tergempar di pagi hari... abang yana eksiden.... sume kelam kabut... mak yana, n kak dila pi tgk kat tempat kejadian..tp seb bek abang yana xluka teruk.. just kete jer yang teruk.. masuk bengkel da 2 minggu da xsettle lagik...
hari2 yang seterusnya, kat area kuala ketil tuh mmg ujan jer...lebat lak tuh...tp sedap tidoq la..
nomie sambut pose kat umah diorang... macam2 makanan masakan mak yana nomie rasa.. cian mak yana, slalu tanye nomie makan itu x, makan ini x... takut nomie xbese makan ape yang dimasak. antaranya ikan sungai makan x? perut muda makan x? hehe... nomie nih plak kalau bab makan mmg la xmenolak...sume makan, tolak batu n kayu jer..tp yang pasti halal. antara makanan yang nomie belum penah makan n cube makan kat umah cik yana adalah perut muda.. atau perut lembu... masa tengok tuh nampak cam usus lembu jer... ye la kot... so, nomie cube jer makan walaupun tgk bentuk die macam takut jer nak makan. tp ble da makan sedap tau.. orang kate dont judge book by its cover...hehe.
pada awalnya nomie nak dok beberapa hari jer kat umah yana nih... tapi yana n family xbg balik lak... diorang cian kat nomie nant dok kat penang sengsorang jer sbb kema xdak...huhu jadik nomie pon menyambung lg percutian di umah yana... ehehe... percutian tuh... ingat nak balik awal tuh sebab nak jumpe lecturer.. kebetulan lecturer plak xdak, jadik terus la tinggal kat umah yana dulu sat..
nomie dok umah diorang menimba ilmu tau... nomie blaja wat kek puding, pastu amik resepi2 kuih raya yang nomie akan cube buat nant n mcm2 lagik.. pastu nomie gak mengambil peluang menggunakan tenet yang ader utk masuk youtube sebab kat usm xleh masuk youtube sebab kene block. nak tau aper yang nomie tgk kat youtube???? nomie tgh mekap tutorial jer n donlod sume mekap tutorial tuh sebab nant nak cube time raya...heheh... selain daripada tuh, family yana nih jenis caring... sronok jer kalau dok kat sane... kak dila n kak ni akan bawak kemana diorang pi walaupun dekat nomie ikut jer... contohnyer pi pekan sabtu, pi market tetiap pagi, pi umah abang yana, pi kedai, pi bazaar, pi pasar malam n xlupe jugak pi buang sampah memalam...hehehe... sempat jugak pada pagi puasa yang pertama kalau xsilap, nomie ikut yana, n kak ni pi kubur arwah ayah yana untuk dibersihkan.. ader gak satu malam tuh mak pada yana, makcik lin ajak pi umah geng nyer iaitu umah makcik norma.. sronok dengar makcik norma bercerita... dok gelak jer... pastu makcik norma bagi rasa jem roti yang diperbuat daripada buah apa pown nomie da lupe da... tp yang penting nomie xpenah tau buah tuh n xpenah rasa... tp jem die sangat sedap. tanggal 31 ogos, hari merdeka... kiteorang pi shopping kat sungai petani... sebab ader sale... hehe... xcukup sopping kat sungai petani.. kami terus pi ke sunway karnival kat penang... seb bek xjauh sgt... sepanjang nomie dok kat umah yana nih, nomie bli sandal, nomie bli kasut raya, nomie bli barang mekap, berus mekap... ingat nak bli baju tp xpelah... nant bli ngan akma...
tetiap ari, tidoq ngan yana depan tv, dengan pakai kipas walaupun ujan lebat...sejuk glerz... tp best...
so, nomie tau diorang akan baca blog nomie nih sebab nomie suh diorang bace... hehe... so, nak bg ucapan sket... makcik, masakan makcik mmg sedap, n time kasih ajar zilla makan makanan baru yang zilla xpenah makan...macam perut lembu tuh... kak dila n kak ni, thanks bawak jenjalan walau xjauh tp best, mcam kiter pi carik kawasan banjir kat kedah tuh.... pastu mcm2la.. n thanks sebab kongsi resepi biskut raya.. kek puding yang kak ni buat tuh mmg sedap, nant zilla cube wat kat umah. pizza tuh pown mmg sedap, bukan bodek tau,,, tp ikhlas mmg sedap.. nant nak cube gak. yana...thanks bebanyak sebab ader kawan cam ko yang amat sporting n best... n mempunyai family yang sangat sporting n best n penyayang...hehe..
oops, abang yana lak tertinggal... sowi... nomie segan sket ngan orang lelaki sebab tuh xbanyak ckp sgt... yana paham la kan nomie nih camne...hehe... thanks..
insyaallah nant nomie akan datang lagik umah yana n family nih... thanks sume family yana... time kasih sangat2... bg penghargaan nih... luv u olls..
so, hari da semakin malam...so, nak tido dulu..nite2..
salam allz,
kali nih nomie nak cerita plak tentang hari konvokesyen kawan2 nomie kat usm iaitu yana, menic, lin, nor n min. kat bawah nih ader gambar2 diorang yang nomie dapat attach kat cni... kalau nak letak sume gambar xleh la kan...gambar yang terpilih jer.... kalau korunk nak tau, nomie yang mekap diorang utk konvo diorg nih. nomie x profesional dalam mekap2 org nih. just cube sendiri jer... kalau korunk yana, menic, lin n nor xberpuas hati sori la yer....huhuhu...
gambar bawah nih mase first day bersamaan 12hb ogos 2009 konvo untuk dak2 PHD ngan Master... kawan nomie yang konvo mase nih ialah menic n yana. diorang da dapat master diorang da...bestnyer.... nomie lambat lagik....
kat bawah nih gambar nomie ngan menic. mekap da hilang sket sebab kiteorang lupe lak nak amik gambar lepas mekap tuh... so, ader gambar selepas konvo jer... Menic pemegang ijazah sarjana pengurusan projek.
bawah nih plak gambar yana yang jugak nomie mekapkan n gambar diambil selepas diorang da kuar dari dewan konvo..... yana merupakan graduan yang memegang ijazah sarjana pengurusan ekonomi.
nomie selitkan gak gambar2 diorang posing2 kegembiraan selepas berjaya menamatkan pelajaran diorang....



kat bawah nih gambar gabungan dua family yang datang untuk meraikan kejayaan diorang iaitu family yana n menic... family yang sangat sporting....
gambar aweks kat bawah nih plak dimekapkan pada hari sabtu lepas bersamaan 15hb ogos untuk majlis konvokesyen diorang plak. sebelah kiri nor n sebelah kanan adalah lin.
mase nih raptai untuk majlis konvokesyen lin n nor... kami datang skali sebab xder kije dok kat bilik n sekaligus shopping kat tapak konvo n teman diorang.
ok, gambar bawah nih adalah gambar nor selepas dimekapkan. hanya nor nyer gambar jer yang ader amik selepas mekap.... yang len xdak lak...huhuhu... nor adalah pemegang ijazah sarjana muda pendidikan (matematik).
yang nih plak gambar lin. gambar da lepas majlis konvokesyen, n da kepenatan round kat tapak konvo....huhuhu... lin adalah pemegang ijazah sarjana muda pendidikan (pra sekolah)... bakal cikgu tadika nih....
Nih antara gambar lin n nor sebelum majlis la ngan eila n nomie...
bawah nih sume gambar2 posing selepas majlis konvokesyen lin n nor... menic n yana siap bawak jubah diorang skali untuk bgamba skali lagik dengan diorang sume...
awek chinese yang ader tuh namenyer chai peng kalau xsilap eja la....kalau silap eja sowi bebanyak...hehehe...mase nih nomie jadik juru kamera diorang.... seronok jer tgk diorang da konvo....



gambaq kat bawah nih plak gambaq2 aweks pink mase nak pulangkan jubah diorang n amik skrol n gambar diorang yang dah siap. gambar diambil di IPS...




best tgk korunk sume seronok.... semoga korunk sume cepat dapat kije n dapat kije yang baik k.... jgn lupekan aku plak tau... nant aku konvo korunk mest datang tau..... pas korunk balik kan, aku kembali sorang2 n kebosanan....sedey gler da xbising2...
perkara yang xleh lupe mase masing2 pakai masker untuk konvo. pastuh sume kene amik giliran bangun awal untuk dimekapkan....ehehe... pastuh pi shopping baju, kasut n mcam2 lagik.... family korunk pown best....
jgn lupe doakan aku bjaye menamatkan pengajian aku on time n dapat hasilkan tesis yang baik k... luv u olls....