JellyPages.com
Showing posts with label abang. Show all posts
Showing posts with label abang. Show all posts

Thursday, July 16, 2009

~FaMiLy VaCaTiOn To PuLaU PeMaNgGiL~

salam alls,
gambar2 nih sbenarnye da lamer nomie simpan dalam laptop nomie... nih gambar mase nomie pi family vacation ke pulau pemanggil... bukan keluarga nomie ajer yang pi tp ader jugak family2 kawan2 abah yang join kami.... mase nih kami pi tahun lepas pada bulan 6.... mase tuh kan cuti sekolah , so beramai2 la planning bercuti bersama2 family ke pulau... sebab memilih pulau pemanggil adalah pulau nih cantik, kebetulan plak kawan2 abah yang join sume kaki pancing, so amik kesempatan untuk memancing gak la mase nih...ehehehe... jumlah kereta yang pi mase nih ader 4 kot n satu van...





ok, gambar yang malap dan gelap nih mase kami on the way nak pi ke pulau tuh...mase nih kami dalam kapal la... kami bertolak lebih kurang pukul 12 malam... kenangan daripada pegi sampai balik kene la dirakamkan...ehehe
















kemudian, gambar pulau yang saya amik kat sbelah nih pulak adalah gambar pulau pemanggil masa kami memule sampai pagi tuh.... ...boleh nampak kan matahari baru nak naik masa tuh.... mase tuh nomie mmg xtido langsung sepanjang perjalanan nak ke pulau tuh...walaupun dalam gelap, nomie tetap tahan mata untuk tgk pemandangan dan pada masa yang sama tgk abah n kengkawan die mancing....





nih antara gambar2 aktiviti-aktiviti yang kami buat sepanjang berada kat pulau tuh iaitu 3 hari 2 malam... aper lagik ader kesempatan, kami posing ler....heheh... yang seblah nih gambar adik nomie yang gler posing gak... maser tuh tgh cube kekuatan untuk halang batu daripada berguling... asal boleh jer kami nih yer...ehehe...








nih lak gambar nomie saje amik utk letak kat fs, fb, tagged...tp xpenah2 letak lagik... sat lg la letak kot....











kemudian sajer nomie promote chalet tempat yang kami tinggal mase bercuti kat c2 siap ngan number telefon yang mmg da xleh dihubungi sebab number tuh lamer nyer number just 6 digit jer...ehehe...









nih semua gambar sebelum mbalik sbenarnyer.... hari terakhir,angin kuat sket mase nih... kebanyakkan gambar yang korunk tengok mest nomie na adik xdak mandi kan...sbb mase kami mandi xdak orang nak amik gambar,.....ehehe... xdak la... xmo la letak kat cni.... bahaye....








hahaha....gambar yang xleh blah.... da tau xmuat nak jugak bergambar..... kenangan kan....xleh ler lepaskan... ader geng yang men kayak kat sini gak mase bercuti nih tp mase air tenang ler... sonok jer tgk diorg men kayak tp nomie xberani sbb takut terbalik...hehe








kalau korunk nak tau tempat batu2 yang nomie bergambar nih kalau air pasang, memang tenggelam n xnampak walau sket pown batu tuh kat atas... kalau yang btol2 tinggi baru nampak batunye... ble air da naik kan... nomie snorkelling kat area batu2 nih banyak sgt nomie nampak ikan2 yang cantik...teruja sangat masa tuh...







nomie ngan adik mmg gle posing jadik setiap tempat yang kami pi mesti posing nyer...xleh xposing.... macam2 aksi yang tak terlampau kami wat...












nih nomie bgambar ngan salah seorang anak kawan2 abah... dak nih kembar.... nomie ssh sket nak cam maner satu aka n maner satu adik... jadik nomie xleh nak pastikan yang nomie bgamba nih ngan akak ker adik...

















yang nih lak, gambar adik nomie yang bongsu... buat2 ayu lak... ala2 macam duyung terdampar.... nomie ngan adik nomie yang lagik sorang yang suh wat sebab die nih tomboy sket... so, ble tgk die wat ayu kadang2 sonok gak..ehehe





ramai dak2 kecik yang ader masa nih.... kalau dak2 remaja macam kami nih yang belum kawin cume nomie ngan adik nomie plus 2,3 orang lagik... jadik adik nomie yang bongsu nih ske melayan bebudak, jadik mase tuh die la jadik big boss pada bebudak kat situ..ehehe... adik nomie yang bongsu nih maser tuh die la paling banyak mandi kat laut tuh... sonok gler die... nomie lak xmandi sangat tapi ble da mandi tuh mmg xingat dunia ler... xmo naik da.... hehe..




nih antara gambar2 adik nomie yang bongsu dengan kanak-kanak riang maser tuh...ehehe... die rajin layan bebudak tuh n bebudak tuh pown ske ngan die... kelakarnye mase last day nih die nak mandi xdak track suit utk die pakai sebab da kemas utk balik da... die leh pakai sluar track nomie lak ehehe... naseb die ar kejap tarik, kejap tarik seluar... takut gugur..ehehe...




















seronok jer tgk diorang nih mandi... kalau korunk nak tau, air kat sini cepat sangat naik... dalam beberapa minit korunk xsedar air da dalam n batu2 sume da xnampak da...

pengalaman nomie mase mandi nih mmg sronok la, sebab nomie jarang dapat mandi laut, ble dapat tuh mmg xlepas peluang la... ader skali tuh, nomie dok sronok snorkelling tgk2 dalam laut tuh... tetibe adik nomie jerit kate nomie da jauh da daripada pantai...so, nomie brenang la balik ke pantai...takut gak....ehehe... da sronok sangat sampai xsedar....



nih gambar adik lelaki nomie, die mmg xmo amik gambar sangat... nih pown nomie amik gambar curi2..ehehe... nomie amik gambar daripada atas beranda tempat kami mkn ramai2...








nih mase diorg tgh syok mandi gak,.,,, nomie tgk jeles jer, mcm nak terjun balik ke laut jer tau.... nak mandi lagik xdak geng sbb adik nomie yang gle posing tu da xmo mandi da sbb die kate saket kepala... so, nomie tgk jer la,... lagik kenangan masa mandi nih, nomie n dak2 lain tgh syok mandi tetiba orang dari atas tempat beranda kami makan jerit kata ader ikan yu dekat dengan kami... nomie mule terkejut n terus ke tepi...takut gak... kwn abah kat beranda tuh siap suh kami selam n pi tgk kat ikan yu tuh.... ble pk2 balik ikan yu xmkn orang...ikan jerung yang makan orang... baru la lega...ehehe... kalau x mmg terus nek xturun2 lagi la... tp yeke xturun lagi kalau da antu laut...ehehe...

antara aktiviti len jugak mase nih adalah kami memancing, kalau da ke laut mmg xsah kalau xmancing...lagik2 ramai keluarga kami yang ske mancing... nomie siap pesan suh bawakkan joran untuk nomie satu lagik kat abah... tp nomie kene kongsi ngan adik nomie yang bongsu yang lebih gle mancing lagik...so, joran tuh lebih banyak die la yang conquer...kami mancing kat jeti jer,,, abah n geng2 die pi mancing nek kapal... besela kalau da mancing kat jeti, batu karang mmg la banyak, jadik asik sangkut jer... ikan pown xla sebesar kalau pi mancing nek kapal...




nomie mancing pown mase malam terakhir...; nomie mancing kat jeti gak... maser tuh makcik2 n pakcik2 sume pi berkaraoke... nomie segan nak join karaoke sbb diorang sme sore best2...hehehe... jadik nomie n adik2 lebih ske mancing, so, nomie pi ler mancing... dapat la jugak nomie tangkap 5,6 ekor ikan...tp xbesar la...kecik2 jer....heheh... sangkut kat batu karang banyak...












nih nomie selitkan beberapa gambar pemandangan yang nomie n adik amik sepanjang berada kat sana......gambar kat sbelah nih nomie n adik2 sume panggil batu gajah...sebab ble ditengok btol2 macam gajah bentuk die.... kiter leh tengok batu nih daripada jeti kat pulau tuh atau masa naik kapal....













nih gambar yang kami amik daripada beranda tem pat kami makan beramai2... kat sini banyak pokok mempelam.... mase kami datang tuh mmg buah pelam tengah banyak...ader macam2 buah pelam kat situ...so, owner chalet tuh kate amik jer kalau nak... jadik kami aper lagik, sentiasa la pi amik.... n makan...sedapnyer...ehehe









nih gambar tempat yang banyak batu2 besar ala2 kat feringhi... nomie n adik nomie dok panjat2 batu nih n posing2.... mase nih air xnek lagik...tp angin mmg kuat n best jer kalau dok relaks2 kat c2.... nomie n adik mase nih pi merayap kat area pulau tuh slagi kami leh pi.... nak explore...







nih poown nomie amik dari atas beranda tuh... ok leh tgk kat sni air tuh naik... gambar yang first nih air xnek lagik....












nih da nek la sket air die....














yang nih baru sparuh pasang...gambar yang da naik abih nomie xla amik plak.....ehehe... takpe len kali kalau pi lg nomie amik la yer...







nih lak gambar mase nak balik... nih gambar nomie n adik bradik... kalau ditengok gambar nih gambar nomie ngan adik bradik nomie jer kan... gambar mak abah nomie xder sejak awal nomie citer lagik kan... disebabkan ader masalah tertentu, mak abah terpaksa ke mersing dan mak abah suh kami teruskan percutian nih... so, nomie kene jaga adik2 nomie spanjang ader kat sini... dan dibantu oleh kawan2 abah yang ader...diorg sume sgt sporting n membantu... kami da kenal diorg sme lamer da.. sbb tuh rapat...sume kawan2 abah dari kampung sebelah...ehe





nih dalam perjalanan balik... nomie ske dok kat bahagian blakang kapal.... leh tgk pemandangan blakang.......sronok tgk air laut....











nih adik nomie tgh mabuk...muke ketat jer cam spender...wakakak... nomie suh die pi kunyah something utk ilangkan mabuk tuh... baru la ilang mabuk laut die tuh...










selamat tinggal pulau pemanggil untuk masa nih....daa...babai2....kami ucapkan..ehehe..









sangat best setiap detik n waktu nomie kat sane... mmg vacation yang xleh dilupeka...tp lagik best kalau family kiter sume lengkap ader.... mak abah ader cume first day jer... abang lak xdapat cuti... so, harap2 len kali leh pegi lagik dengan sume ahli keluarga complete termasuk kak ipar ngan bakal baby yang akan lahir nant....

so, tempat nih mmg best n nomie sgt2 cadangkan korunk pi cume mulut tuh kalau da ader kat sini jgn la cabul sgt...tempat nih blh tahan keras gak... antara pulau2 yang keras la pulau nih....

Tuesday, March 10, 2009

~Tak Romantik Langsung~

Pada suatu pagi, bertanya si isteri pada si suami:

Isteri : Abang tengok jiran kita yg baru pindah tu?

Suami : Kenapa?

Isteri : Tiap pagi sebelum pergi kerja, suami dia akan cium isterinya. Bila pulang kerja, dia akan berikan isterinya sekuntum bunga mawar. Loving betullah mereka. Kenapa abang tak buat macam tu?

Suami : Nak mampus... Mana abang kenal isteri dia?"

Thursday, January 1, 2009

Ayang VS Abang

Dear abang,

Ayang nak mintak kebenaran abang untuk bawa anak-anak balik ke kampung. abang tak perlu hantar ayang sebab ayang mampu untuk bawa anak-anak ke kampung musim cuti sekolah ni dengan bas.. abang jagalah diri abang dan kereta abang baik-baik… cuma ada perkara yang ingin ayang luahkan disini… kereta baru abang tu mahal.. harga mencecah 100k barangkali.. sebab tu abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang.. sampaikan abang dah terlena dalam kereta abang tu sejak abang beli 3 bulan yang lalu dah masuk 3 malam… abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang, nak tau ngape?

Harga kereta abang tu lebih mahal dari wang hantaran yang ayah ayang letakan masa kita kahwin dulu.. cuba hantaran ayang lebih mahal dari harga kereta abang?

Tiap-tiap pagi abang mesti gosok kereta abang, nak nampak berkilat..tapi ayang nak dapat kiss g.morning pun susah

Sejak beli kereta tu, sebulan sekali macam-macam aksesori abang beli kat kereta, ayang nak dapat hadiah besday setahun sekali pun susah..

Kereta sebulan sekali abang servis, abang kata kena jaga maintainance…ayang nak dapat pi salon setahun sekali pun susah..

Kereta abang make up lawa-lawa.. tapi kalau ayang make up lawa-lawa abang kata ayang tak sedar diri kereta abang bagi makan minyak mahal-mahal cecah 100 setin pun ada, ayang nak makan pizza sekeping jer masa mengidam anak kedua kita abang kata ayang mengada-ngada.

Kereta abang kalau anak-anak sentuh sikit bodynya abang marah anak macam nak makan, ayang jatuh longkang besar boleh abang gelak

Paling menyedihkan.. ayang tanya ngape tidur dalam kereta? abang jawab takut orang curi kereta abang.. kalau ayang kena curi??

Ayang nak balik kampung dulu.. anak-anak nak jumpa atuk dengan nenek depa.. tak nak naik kereta abang takut calar.. ayang calar takpe.. jaga diri elok-elok, sarapan ayang dah sediakan. ayang pi tak lama sekolah bukak ayang balik lah dengan anak-anak.. pesanan ayang..

ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU MASAKKAN MAKAN KESUKAAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU BASUHKAN PAKAIAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU GOSOKAN KEMEJA ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU SIAPKAN AIR MANDI ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU KEMASKAN RUMAH ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU URUT-URUT BADAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU TEMANKAN ABANG TIDUR

Love,

ayang

………………………………………….. ……………

Dear Ayang,

Bukanlah abang sayang keta tu lebih dr ayang.. tapi ayang kene faham keta tu keta bos abang. Nanti kalau ilang sapa nak ganti.. ayang abang suruh keja ayang xnak, ayang kata nak dok umah jaga anak,nak siap kan sarapan nak kemas umah tapi ayang tiap2 hari bgn tido kul 12.. macam mana nak wat keja umah..

Cuba lah ayang pk mana x abang tido dalam keta.. abang balik keja lambat skit ayang dah kunci pintu..bukan nye abang gi foya2 kan abang gi keja…lagi satu pasal piza yang ayang ngidam tu.. ayang nak piza yg di oder dr jepun.. mana lah abang ada duit nak oder.. abang nak bg apam balik yg jual kat depan ofis abang ni ayang xnak, ayang nak jugak piza dr jepun.. nasib baik abang x belikan kalau x anak kedua kita tu mesti muka cam doremon..ish xnak laa abang..

Pasal hadiah kan abang dah belikan tapi abang sembunyi kan kat dapur.. ayang yang tersalah buang ingatkan sampah… tulah abang suruh kemas umah tu ayang kata umah kita dah bersih tapi hadiah dgn sampah pun dah jadi serupa jek..hadiah tu mahal tau abang beli untuk ayang..

Sebenarnye abang sayang ayang lebih dr keta tu wlau pun hantaran masa kita kawin cuma rm8k..ayang x tau bpe kali abang turun naik bank nak wat loan rm8k..tapi demi ayang abang wat jugak..

Sbb masa tu ayang kalau mekup mmg sebijik maya karin.. tapi sejak ayang wat rebonding 3 tahun lepas stp kali ayang mekup abang terbayang lak muka pontianak dlm citer PHSM.. bukan ayang x cantik tapi kening ayang tu gi cukur wat per.. wlau pun abang selalu cukur janggut abang tapi ayang xyah laa nak cukur kening ayang tu…pasal morning kis tu, ayang bgn pun dah tghri nak morning kis cam mana.. dah laa ayang.. abang malas nak citer..

Tapi abang nak bg tau jgk kat sini ayang tetap no 1 dlm hati abang..nanti kalau naik bas tu bebaik.. ayang nak balik kpg abang izinkan Cuma jgn lupa kim salam kat mak ayah kat sana .. kalau ada gulai tempoyak ke nnti jgn lupa bwk balik skit..

Kalau ada lembu terlepas ke ayang xyah laa susah2 gi kejar lembu tu… biar jek.. nnti abang balik kpg abang kejar kan ..bukan apa takut lembu tu tanduk ayang nnti bukan stakat calar jek silap2 leh masuk hospital. abang kene tanduk xpe..

Jaga anak2 baik2 jgn bagi diorang main kat sungai musim2 banjir ni.. nak dpt anak bukan senang takut nnti ayang ngidam lagi piza jepun lak lagi haru.. baik jaga jek yg dah ada tu..ayang pun jaga diri baik2.. jgn sampai jatuh longkang lagi.. hehe.. abang mmg xnak ketawa masa tu tapi nak wat cam mana ayang jatuh kepala dulu yang masuk longkang..dah laa rambut ayang masa tu baru lepas rebonding.. mmg abang ketawa…hahahhahahahahha